Home > Zeszyt > Ceconomy: Nowa nazwa dla Media Markt, Saturn i Redcoon

Ceconomy: Nowa nazwa dla Media Markt, Saturn i Redcoon

by Olga Nosal

Po planowanym podziale Media Markt, Saturn i Redcoon staną się Ceconomy, a po wiosennym ogłoszeniu nabierają kształtu plany podziału detalicznego giganta Metro na dwie odrębne firmy. Jak grupa ogłosiła w Düsseldorfie, nazwa Metro pozostanie dla dywizji hurtowej i spożywczej. Biznes elektroniczny z sieciami Media Markt i Saturn oraz sklep internetowy Redcoon zostają połączone i otrzymują nazwę artystyczną Ceconomy. Jeśli Walne Zgromadzenie 6 lutego zatwierdzi plany, podział nastąpi do połowy przyszłego roku. W każdym razie nie było prawie żadnych znaczących synergii między biznesem spożywczym i elektronicznym, przekonuje Metro. Trzej główni udziałowcy – rodziny Haniel, Schmidt-Ruthenbeck i Beisheim – już zasygnalizowali swoją aprobatę. Magazyn Amazon: Towary zwrócone ze zniżkami52 ObrazyDo galerii zdjęćPieter Haas zostaje nowym prezesem CeconomyObecnym prezesem nowej Metro AG pozostaje Olaf Koch, poprzedni menedżer ds. mediów Szef Saturna Pieter Haas przejmuje zarządzanie Ceconomy. Z całkowitym rocznym obrotem w wysokości około 22 miliardów euro w ubiegłym roku, Ceconomy spełnia kryteria notowania w MDax, indeksie akcji średniej wielkości. Akcjonariusze grupy handlowej mają otrzymać zarówno akcje Metro AG, jak i akcje Ceconomy za każdy ze swoich świadectw udziałowych. W przyszłości obie firmy chcą wypłacić akcjonariuszom od 45 do 55 procent swoich zysków na akcję w formie dywidendy.

Leave a Comment